tirsdag 17. august 2010

Å rekke opp

Jeg elsker Tine Solheims strikkedesign - men begynner å få et hatforhold til oppskriftene. De er definitivt ikke for nybegynnere, det er greit nok for meg - men det er en del direkte feil i dem. Så nå har jeg akkurat rekket opp et erme som er strikket i et ganske intrikat mønster - fordi økningen i teksten  ikke stemmer med virkeligheten. Skulle jeg strikket etter oppskriften, måtte ermet bli ca 80 cm langt ;-)
Skjørt, skjerf og lue fra strikkeboken Maskeball

Men jeg gir meg ikke - mønsteret er fint - og heldigvis kan jeg da fortsatt tenke selv.

Nå på morgenen har jeg sendt en mail til Tine og klaget min nød - så får jeg se om jeg får respons.

2 kommentarer:

  1. Hei Anne-Grethe! Jeg liker også Tine S sine flotte modeller, men har kun prøvd èn oppskrift; på pulsvarmere. Den oppskriften var måtte iallefall være feil. Måtte rekke opp å kalkulere meg fram til riktig maskeantall. Ha en fortsatt fin og lun sensommer ;-)

    SvarSlett
  2. Hei
    Jeg fikk i hvert fall en hyggelig mil fra Tine - er så heldig å ha fått gå mannekeng for henne en gang :) Og hun vil gjerne ha korrigeringer på oppskriftene. Hun strikker jo ikke alle modellene selv, derfor måtte hun også få tilbakemelding fra henne som strikket akkurat den genseren jeg holde på med.

    SvarSlett